11 februari, vrijdag - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Anke en Harry Freese - WaarBenJij.nu 11 februari, vrijdag - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Anke en Harry Freese - WaarBenJij.nu

11 februari, vrijdag

Door: Anke

Blijf op de hoogte en volg Anke en Harry

11 Februari 2011 | Nederland, Amsterdam

Kedéng! Met enig geweld probeert het pontje zich in de (handels)kademuur te boren. Poging mislukt, maar wél weer een deuk erbij. Hoe het komt weet ik niet, maar de pontjesbrug gaat altijd nét open als wij eraan komen. Erg vinden we dat niet. Het bootje is leuker en stiekempjes vind ik dat ook minder eng. Een boot hóórt op en neer te gaan, een brug niet!

We zijn dus terug in Willemstad, met een missie op naar de markt! Op zoek naar tropisch fruit en andere exotische waren. Bootjes vol verse vis, regelrecht overgevaren vanuit Venezuela, lonken de bezoekers toe. Mij niet, ik geniet op ruikafstand. Missie 1 is snel volbracht. Met een zak vol "mispels" verlaat ik de markt. Missie 2 is moeilijker. Wat te kopen voor een vijftienjarige als het niet van plastic en vooral niet te "blij" mag zijn? Kom er maar eens om. Maar uiteindelijk lukt het.

Ondanks het feit dat het vandaag wat minder warm is, vergt iedere beweging tien keer zo veel energie dan het in het koude Nederland kost. We rusten uit in een piratennest, ook wel Hook´s Hut genoemd en wereldberoemd in Curaçao en omstreken. Dikke hamburgers en romige saté met de voetjes in het koele zand, dat is net wat deze zeeschuimers nodig hebben. Onder een grote Manzanilla boom, berucht vanwege de giftige appeltjes maar volgens mij nog veel meer omdat deze boom kan míkken, begin ik aan boek nummer vier. Of was het al nummer vijf?

• 13 Februari 2011 - 14:37

Mama:

Zo te zien hebben jullie het goed naar je zin. Kan ik me voorstellen als ik de foto`s zie.Ben stikjaloers. een dikke knuffel. mama

• 13 Februari 2011 - 23:46

Tante Annie:

Beste twee,
    Nu enkele verslagen en foto,s achter elkaar ontvangen.
    Ja, voor jullie allemaal een openbaring in zo,n warm land, maar ook heel facinerend hoe men zo komt wat komt vrolijk doorgaat met de dagelijkse beslommerngen, tegenslagen en toch vrolijk blijft. Ik ken dat van Ghana. Morgen is het altijd weer beter en met zo,n instelling kom je vaak veel verder en ga je ook genieten van de dingen en is het leven daar een kunst denk ik.
    Geniet van alles nog de komende dagen en kom straks veilig weer thuis.
    Heel veel groetjes en neem wat zon voor ons mee.

• 14 Februari 2011 - 10:55

Carmen:

Hai Anke! Ayo!
    Het is er door de griep (inmiddels heb ik het halve secretariaat en IOB aangestoken en ik loop al weer huppelend door de gangen) niet van gekomen je nog een fijne vakantie te wensen. Ik vroeg aan Hermien of ze nog iets gehoord had van je (ik ben altijd geintresseerd in Curacao gangers)
    en zij wees mij op deze site. Fantastische verhalen en dito foto's!

Ik hoop dat je nog iets aan mijn tips gehad hebt. Ik heb je niet verteld dat je op mambo beach naar lions dive kan wandelen en op het strand van lions dive zit Hemingway. Een hele leuke tent die je gezien moet hebben. Tropischer kan niet en je zit hier ook met je voetjes in het zand. Je kan hier heerlijk lunchen of een cocktail drinken met prachtig uitzicht en als je geluk hebt laten ze de dolfijntjes uit. Naast lions dive / Hemingway zit namelijk het dolfinarium.

Op het strand van Blaauw Baai zijn wij getrouwd. Mooi strand, erg tropisch.

Verder heeft landhuis Knip prachtig uitzicht en hier kan je voor een euro of twee in Antilliaanse klederdracht gehesen worden en dit is echt een aanrader. Net als in Volendam in vissers kostuum wikkelen ze je hier in een aantal doeken en een tulband in je haar. Foto en film succes verzekerd, je lacht je helemaal rot en het is grappig om in deze kleding in het landhuis te dwalen.

En hebben jullie de appie heijn al gespot, bizar he in de tropen. En zijn jullie al helemaal in het noorden geweest. Daar zit ook een kura hulanda met prachtig uitzicht! En het is zalig koel daar! Prachtige weg er naar toe.

Tot slot: kruidentuin Dinah Veeris, kijk op www.dinahveeris.com Veel op tv geweest en ze vertellen op een zeer leuke manier.

Meer tips heb ik niet: ja geniet volop want voor je het weet ben je weer terug!

Heel veel plezier en